Nova línia d’ajudes al transport per a estudiants de Santa Eugènia de Berga
L’Ajuntament de Santa Eugènia de Berga ha obert una nova convocatòria d’ajudes al transport per a joves que cursen estudis postobligatoris, amb el suport i finançament de la Diputació de Barcelona. Aquesta iniciativa té com a objectiu facilitar la mobilitat dels estudiants que s’han de desplaçar fora del municipi per continuar la seva formació, alhora que vol garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació.
El període per presentar les sol·licituds serà del 21 d’octubre al 3 de novembre de 2025, ambdós inclosos. Les persones interessades podran tramitar la seva sol·licitud de manera presencial a les oficines de l’Ajuntament o telemàticament mitjançant la instància genèrica a través de la seu electrònica municipal.
Una aposta per l’educació i la igualtat d’oportunitats:
L’Ajuntament aposta per acompanyar els joves en la seva trajectòria formativa i contribuir a reduir les despeses que suposa el desplaçament a centres educatius situats fora del municipi. Aquesta línia d’ajuts s’adreça a joves d’entre 16 i 25 anys empadronats al municipi amb una antiguitat mínima d’un any, que estiguin matriculats en estudis reglats: batxillerat, cicles formatius, estudis universitaris o postgraus de primera titulació.
No podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles persones que cursin estudis no reglats o no homologats, doctorats o que ja disposin d’una titulació universitària de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o diplomatura.
Documentació necessària:
Per poder formalitzar la sol·licitud caldrà presentar:
- Còpia del DNI de la persona sol·licitant.
- Document bancari amb el número de compte per rebre la transferència.
- Còpia de la matrícula del curs 2025-2026.
- Model de sol·licitud degudament emplenat.
En el cas que diverses persones d’una mateixa família presentin sol·licitud, només serà necessari aportar la documentació una vegada.
Tots els requisits s’hauran de complir a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les instàncies s’hauran d’adreçar a l’Alcalde-President de la Corporació i es podran registrar a l’Ajuntament o per qualsevol dels mitjans previstos a la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú.
Per a més informació i per descarregar els models de sol·licitud, podeu consultar aquest enllaç: