Santa Eugènia de Berga reprèn el Curs d’Acollida amb una participació rècord

Dilluns, 17 de novembre de 2025

Aquest mes de setembre, Santa Eugènia de Berga ha reprès el Curs d’Acollida després d’uns anys sense poder-lo oferir al municipi. La Regidoria de Llengua ha impulsat la recuperació d’aquest servei en un moment en què, davant l’actual situació d’emergència lingüística i la manca d’oferta pública, es considera essencial apropar la llengua i la cultura catalanes a les persones nouvingudes.

La resposta de la ciutadania ha estat excel·lent, i el curs ha comptat amb una participació molt elevada des del primer dia.

El programa s’ha posat en marxa conjuntament amb el Servei d’Acollida i Integració del Consell Comarcal d’Osona i el Consorci per a la Normalització Lingüística, i s’allargarà fins al mes de maig del curs 2025/2026. En total, el curs té una durada de 105 hores distribuïdes en quatre mòduls: català inicial, competències lingüístiques bàsiques, coneixements laborals (en col·laboració amb el SOC) i coneixement de la societat catalana i del seu marc jurídic.

Aquests continguts faciliten la integració de les persones nouvingudes, fomenten la seva autonomia i permeten obtenir el certificat de primera acollida, un document valorable en diversos tràmits relacionats amb permisos de residència. A més, el curs constitueix un espai clau de socialització i suport comunitari durant les primeres etapes d’arribada al municipi i a la comarca.

Tot i que el curs ja està en marxa, les persones interessades encara poden inscriure’s. Les sol·licituds passaran a formar part de la llista d’espera per a possibles vacants o per als següents mòduls presencials.

Des de l’Ajuntament de Santa Eugènia de Berga volem felicitar totes les persones que hi participen i animar-les a continuar utilitzant la llengua catalana en el seu dia a dia, com a eina de cohesió social i com un element clau d’integració al municipi.

Darrera actualització: 17.11.2025 | 08:45